Kaip dirbti su PDF užduotimis namuose: 15 min. metodika

Trumpas, aiškus ir įveikiamas kasdienis įprotis daro stebuklus. Ši „15 min. metodika“ sukurta taip, kad galėtumėte su vaikais DIRBTI REGULIARIAI, be streso ir be valandų prie stalo.

5/8/20242 min read

girl holding purple and green camera toy
girl holding purple and green camera toy

Trumpas, aiškus ir įveikiamas kasdienis įprotis daro stebuklus. Ši „15 min. metodika“ sukurta taip, kad galėtumėte su vaikais DIRBTI REGULIARIAI, be streso ir be valandų prie stalo. Tinka 3–10 m. vaikams, o užduotis lengvai pritaikysite pagal amžių. Ką turėti po ranka

Spausdinti PDF lapai (arba planšetė su piešimo įrankiu, jei dirbate skaitmeniniu būdu).

Pieštukai/flammasteriai, klijai, žirklutės, lipdukai.

Laikmatis (telefonas arba smėlio laikrodis).

Aplankas (užduočių segtuvas) ir lipnios žymos pažangai žymėti.

(Papildomai) Laminatorius + nuvalomi markeriai „pakartotinėms“ užduotims. Kaip pritaikyti pagal amžių

3–4 m.

Apšilimas: linijų sekimas, didelės formos, spalvinimas pagal pavyzdį.

Pagrindas: rūšiavimas (spalvos/gyvūnai), „1–5“ skaičiukai, pirmosios raidės (A, M, T).

Įtvirtinimas: „parodyk tą pačią spalvą kambaryje“, „suskaičiuok žaislus ant lentynos“.

5–6 m.

Apšilimas: taškelių jungimas, grafomotorikos takelis.

Pagrindas: skiemenys (MA, ME, MI…), skaičiavimas iki 20, sekos (↑1, ↑2), paprasti palyginimai (> <).

Įtvirtinimas: „sugalvok 3 žodžius su MA“, „padėk sudėti 9+? kad gautųsi 12“.

1–2 klasė

Apšilimas: 5 žodžiai skaitymui arba 5 greitos užduotys su laiku.

Pagrindas: teksto suvokimas (1 pastraipa + 3 klausimai), sudėtis/atimtis iki 100, laikrodis/pinigai.

Įtvirtinimas: mini diktantas (2–3 sakiniai) arba 5 teksto klausimai mąstymui.

Pavyzdiniai 4 dienų planai

Diena A (kalba):

Apšilimas: 5 raidžių pėdsakai.

Pagrindas: 1 lapas su skiemenimis + 1 „skaitymo kortelė“.

Įtvirtinimas: sugalvok 3 žodžius su šiandienos skiemeniu.

Diena B (matematika):

Apšilimas: greitieji „+1 / –1“.

Pagrindas: 1 lapas su veiksmų mišiniais, 1 žaidimas su kauliuku (sumuoti).

Įtvirtinimas: „parduotuvių“ žaidimas su monetomis.

Diena C (STEAM):

Apšilimas: takelis + kirpimo linija.

Pagrindas: konstravimo/puzle lapas; rūšiavimas pagal formą/dydį.

Įtvirtinimas: rasti 3 objektus namuose, atitinkančius figūras.

Diena D (socialinis–emocinis):

Apšilimas: emocijų kortelė – „kaip jaučiuosi?“

Pagrindas: klasės/namų taisyklių plakato peržiūra + situacijų aptarimas.

Įtvirtinimas: suvaidinti 1 situaciją („ką darysiu, jei…“).

Tėvų vaidmuo: mažiau „mokytojo“, daugiau „trenerio“

Klausimai vietoje pamokslų: „Kaip sugalvojai šį atsakymą?“, „Kur tai matei?“.

Pagyrimo formulė: giriame pastangas („man patiko, kaip kantriai iškirpai“), ne tik rezultatą.

Klaidos = duomenys: jei vaikas klysta – klausiame, „ką pastebi?“, ne iškart taisome.

Kaip žinoti, kad veikia? 3 paprasti rodikliai

Nuotaika po sesijos: 0–2 skalė (0 – pyksta, 2 – patenkintas).

Greitis/kalibras: ar tas pats tipas užduočių daromas greičiau po 2 savaičių?

Perkėlimas: ar gebėjimas „išeina“ į gyvenimą (pvz., skaičiuoja monetas parduotuvėje)?

Dažnos bėdos ir sprendimai

„Nenoriu daryti“ → pasiūlykite mini pasirinkimą („kurį lapą renkiesi?“) ir laiką („dabar ar po užkandžio?“).

„Per sunku“ → sumažinkite krūvį: vietoj 20 pavyzdžių – 5; raskite sėkmės momentą anksčiau.

„Per lengva“ → pridėkite „iššūkio kampą“: laiko matuoklis, „paaiškink man kaip mokytojui“.

Išsiblaško → stalą laikykite švarų, naudokite smėlio laikrodį ir mini pertrauką po 8 min.